fredag 8. oktober 2010

Lukkertid

Eya! Jeg startet kanskje litt forvirrende, men denne gangen har jeg noe som sikkert er mye mer interessant og mindre forvirrende. For jeg har nemlig ikke skrevet et eneste or av det selv. Jeg var så heldig og havnet sammen med en kjempegrei partner! Tusen hurra for Tonje Viken! Jepp, all ære går til Tonje Viken, også tar vi tusen hurra til, woohoo! I starten  av oppgaven var jeg litt vims. Så gikk vi ut for å få litt inspirrrasjon, og da var jeg fortsatt litt vims. Men så kom Tonje med den brilliante idéen, "let's do as Beatles!" Og da ble jeg fra vims til Woohoo! Enjoy, skal vi se, copy & paste:

LUKKERTID

Lukkertid dreier seg om hvor fort bilde blir tatt, fra du trykker 
 på knappen til den utløses. Med kort lukkertid blir bilde presist
 og nøyaktig, men med en lengre lukkertid blir bilde mer uklart
og personen eller tingen som beveger seg blir uskarp. 
Lukkertid er hvor lang tid brikken blir belyst.


                                               Da vi hadde lukkertiden på 1/15 og holdt kamera i ro, var 
                          motivet i bevegelse og på bilde ble bakgrunnen helt klar og 
                          motivet som beveget seg ble uskarpt.


                                                     Da vi brukte samme verdier men da fulgte kamera med motivet 
                          som beveget seg ble det motsatt. Nå ble motivet uskarpt og 
                          bakgrunnen derimot skarp. 

Da er det nok for denne gangen. Jeg vil spesielt takke de kule personene på bildene.
Starter fra venstre: Ringo Starr (Vetle Ommundsen), Paul McCartney (Runar Tufteland),
George Harrison (Mari Bøyum) og til slutt John Lennon som er meg selv, Tai Gwen Woohoo!
Og Tonje Viken, som står bak kameraet, selvfølgelig. Gi henne tusen hurra til! Woohoo!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar